Koolitus “Lapse emotsionaalne ja sotsiaalne intellekt” Räpina Aianduskoolis

Aeg:
22. aug. 2024 kell 09:00
2024-08-22T09:00:00+03:00
2024-08-22T09:15:00+03:00
Koht:
Räpina Aianduskool
Aianduse 6
Räpina, 64505 Põlva maakond
Eesti
Piletiinfo:
Tasuta
Kontaktinfo:

Aeg: 22.08. – 08.11.2024
Maht: 105 ak h (83 kontakttundi)
Hind: Osalejale tasuta, kaasrahastatakse ESF  ja Eesti riigi vahenditest “Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine” meetme raames haridus- ja teadusministri 09.05.2024 käskkirja nr 1.1-2/24/119 alusel.
Juhendaja: Toivo Niiberg
Koolitusjuht: Eda Gross, tel. 5346 1209, eda.gross@aianduskool.ee

Sihtgrupp

Õpetaja abid, kellel puudub erialane tasemeharidus või keskhariduseta või aegunud haridustasemega õpetaja abid.

Õpiväljundid

Kursuse läbinu:

  • Tunneb konkreetse lapse käitumise eripära olemust ning mõistab ja toetab teda. Teab ja tunneb ära lapse väsimuse ja depressiooni peamised tunnused.
  • Mõistab peamiste erivajaduste olemust. Teab kuidas aidata ja toetada hüperaktiivset ning autistlikku last õpitegevuses.
  • Teab lapse sotsiaalse ja emotsionaalse intellekti olemust ning oskab toetada lapse sotsiaalse ja emotsionaalse intellekti arengut.
  • Mõistab lapse loovuse olemust ja oskab seda arendada.
  • Mõistab koolikiusu ja koolivägivalla olemust ning selle võimalikke tagajärgi. Omandab võtteid koolikiusu ja koolivägivalla all kannatava lapse toetamiseks.
  • Mõistab Eesti pereelus toimuvaid protsesse ning teab kuidas ennast kehtestada probleemsete lastevanematega suhtlemisel.
  • Teab õpetaja abi imago olemust ning oskab analüüsida oma käitumisviise. Teab õpetaja abi stressi olemust ja teab selle ennetamise ning toimetuleku võimalusi.

Õppe sisu

A: Teoreetiline õpe (63 h)

  • Lapse arengu eripära sünnist teisme eani. Lapse tunnustus ja karistus. Lapse terve minapilt.
  • Laste peamised negatiivsed sotsiaalsed ehk käitumuslikud väljundid, põhjused, tunnused ja nendega toimetulek.
  • Lapse sotsiaalne ja emotsionaalne intellekt. Laste peamised hirmud ja nendega toimetulek.
  • Lapse loovuse arendamine ja analüüs. Loovuse testimise võimalused. Laste joonistuste analüüs.
  • Lapse väsimus ja depressioon. Koolistress. Koolikius ja koolivägivald. Perestress.
  • Erivajadustega laps. Hüperaktiivse ja autistliku lapse märkamine ja toetamine.
  • Kodu mõju lapse arengule. Erinevad kasvatusstiilid. Pere- ja lähisuhtevägivalla mõju lapse arengule.
  • Ennast kehtestav käitumine. Lihtsamate kehtestava käitumistehnikate omandamine. Konfliktid ja toimetulek.
  • Õpetaja imago kujunemine. Õpetaja stress ja toimetulek. Kooli-klassi positiivset mikrokliimat kujundavad tegurid.

B: Praktiline õpe (20h)

  • Situatsiooniharjutused igapäevatööst lähtuvalt.
  • Ühe lasteasutuse külastamine (s.h. lapse loovuse arendamise võimalused, erivajadusega laps rühmas).
  • Iseseisva töö analüüs ja tagasisidestus. Kogemuste vahetamine.

C: Iseseisev töö: (22h)

  • Kokkulepitud lasteasutuse (lasteaed, algklass, erirühm) töökeskkonnas viibimine ja kogemuste omandamine
  • Juhendi järgi koostatud analüüsiv aruanne praktilisest töökogemusest lasteasutuses
  • Arvestusliku lühiettekande koostamine
Back to top button
jaga
Close
Close