Koolitus “Lapse emotsionaalne ja sotsiaalne intellekt” Räpina Aianduskoolis
Lisa kalendrisse
Aeg:
22. aug. 2024 kell 09:00
2024-08-22T09:00:00+03:00
2024-08-22T09:15:00+03:00
Koht:
Räpina Aianduskool
Aianduse 6
Räpina, 64505 Põlva maakond
Eesti
Aianduse 6
Räpina, 64505 Põlva maakond
Eesti
Piletiinfo:
Tasuta
Kontaktinfo:
Aeg: 22.08. – 08.11.2024
Maht: 105 ak h (83 kontakttundi)
Hind: Osalejale tasuta, kaasrahastatakse ESF ja Eesti riigi vahenditest “Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine” meetme raames haridus- ja teadusministri 09.05.2024 käskkirja nr 1.1-2/24/119 alusel.
Juhendaja: Toivo Niiberg
Koolitusjuht: Eda Gross, tel. 5346 1209, eda.gross@aianduskool.ee
Sihtgrupp
Õpetaja abid, kellel puudub erialane tasemeharidus või keskhariduseta või aegunud haridustasemega õpetaja abid.
Õpiväljundid
Kursuse läbinu:
- Tunneb konkreetse lapse käitumise eripära olemust ning mõistab ja toetab teda. Teab ja tunneb ära lapse väsimuse ja depressiooni peamised tunnused.
- Mõistab peamiste erivajaduste olemust. Teab kuidas aidata ja toetada hüperaktiivset ning autistlikku last õpitegevuses.
- Teab lapse sotsiaalse ja emotsionaalse intellekti olemust ning oskab toetada lapse sotsiaalse ja emotsionaalse intellekti arengut.
- Mõistab lapse loovuse olemust ja oskab seda arendada.
- Mõistab koolikiusu ja koolivägivalla olemust ning selle võimalikke tagajärgi. Omandab võtteid koolikiusu ja koolivägivalla all kannatava lapse toetamiseks.
- Mõistab Eesti pereelus toimuvaid protsesse ning teab kuidas ennast kehtestada probleemsete lastevanematega suhtlemisel.
- Teab õpetaja abi imago olemust ning oskab analüüsida oma käitumisviise. Teab õpetaja abi stressi olemust ja teab selle ennetamise ning toimetuleku võimalusi.
Õppe sisu
A: Teoreetiline õpe (63 h)
- Lapse arengu eripära sünnist teisme eani. Lapse tunnustus ja karistus. Lapse terve minapilt.
- Laste peamised negatiivsed sotsiaalsed ehk käitumuslikud väljundid, põhjused, tunnused ja nendega toimetulek.
- Lapse sotsiaalne ja emotsionaalne intellekt. Laste peamised hirmud ja nendega toimetulek.
- Lapse loovuse arendamine ja analüüs. Loovuse testimise võimalused. Laste joonistuste analüüs.
- Lapse väsimus ja depressioon. Koolistress. Koolikius ja koolivägivald. Perestress.
- Erivajadustega laps. Hüperaktiivse ja autistliku lapse märkamine ja toetamine.
- Kodu mõju lapse arengule. Erinevad kasvatusstiilid. Pere- ja lähisuhtevägivalla mõju lapse arengule.
- Ennast kehtestav käitumine. Lihtsamate kehtestava käitumistehnikate omandamine. Konfliktid ja toimetulek.
- Õpetaja imago kujunemine. Õpetaja stress ja toimetulek. Kooli-klassi positiivset mikrokliimat kujundavad tegurid.
B: Praktiline õpe (20h)
- Situatsiooniharjutused igapäevatööst lähtuvalt.
- Ühe lasteasutuse külastamine (s.h. lapse loovuse arendamise võimalused, erivajadusega laps rühmas).
- Iseseisva töö analüüs ja tagasisidestus. Kogemuste vahetamine.
C: Iseseisev töö: (22h)
- Kokkulepitud lasteasutuse (lasteaed, algklass, erirühm) töökeskkonnas viibimine ja kogemuste omandamine
- Juhendi järgi koostatud analüüsiv aruanne praktilisest töökogemusest lasteasutuses
- Arvestusliku lühiettekande koostamine